Avto

Srbi bodo proizvajali še enega Fiata

Pred vstopom v Fiatovo tovarno v Kragujevcu se bohoti velik napis "Mi smo tisto, kar delamo" in Italijani so kot kaže z njihovim delom zadovoljni - Srbom bodo namreč zaupali proizvodnjo enega izmed novih modelov

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

13.12.2013 12:34
Čas branja: 1 min

Ko smo pred dobrim letom obiskali sodobno Fiatovo tovarno, ki je zrasla na "pogorišču" nekdanje Crvene Zastave v srbskem Kragujevcu, smo bili nemalo presenečeni.

zastava_kragujevac1_xx.20131213123444.jpg.s.600px.jpg

Namesto zatohlih in zamazanih hal, ročnega dela in postopanja smo naleteli na tehnološko zelo sodobno tovarno s skorajda laboratorijsko čistočo, kupu robotov pa so za tekočim trakom asistirali marljivi delavci. Ti so v svet, tudi v ZDA, sprva poslali model 500L, ki sta se mu pridružila še 500L living in 500L trekking. Tem naj bi se čez dobri dve leti pridružil še povsem nov Fiatov model - bodisi model 500 s petimi vrati ali pa križanec na osnovi aktualnega modela 500L.

zastava-kragujevac2-xx.1386934295.JPG.c.600px.jpg

Fiatova razvojna strategija do leta 2016 ni nič kaj skromna, vložek v nove modele pa znaša devet milijard evrov. Predvsem evropskemu trgu jih želijo ponuditi kar 20, mnogi modeli pa bodo nastajali na osnovi pande in modela 500. Enega naj bi tako proizvajali v Kragujevcu. Ali bo to mali 500 z dodatnim parom vrat ali pa malo večji križanec na platformi 500L še ni znano, za prvega (500h) se ogrevajo tudi Poljaki. V Torinu sicer čakajo na potrdilo srbske vlade o nadaljevanju skupnih vlaganj v tovarno FAS. Če bi do posla dejansko prišlo, bi delo dobilo še dva tisoč delavcev, srbski izvoz pa bi se s sedanjih 1,5 milijarde dvignil na tri milijarde evrov. Fiat sicer naskakuje ruski trg, za kar bodo v Kragujevcu okrepili proizvodnjo in zaposlili dodatne ljudi.

zastava-kragujevac6-xx-1-.1386934347.jpg.s.600px.jpg

V Srbiji bodo letos naredili med 100 in 120 tisoč avtov, velika večina gre v izvoz, 20 odstotkov v ZDA, preostanek pa v Evropo. Februarja steče proizvodnja modela 500L LPG, torej na utekočinjen naftni plin. Ob tem še zanimivost, Srbi bodo združili praznike, tovarna FAS bo tako zaprta med 18. decembrom in 8. januarjem 2014. Kljub temu v halah ne bo mrtvo, saj jih bodo zasedli vzdrževalci in tehniki.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

16.12.2012
FINANCE
Vlagatelj Maks
Krka je imela v 70-ih letih tri predsednike
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Krka je imela v 70-ih letih tri predsednike 2

Ljubljanska borza je spremenila smer v rahlo pozitivno.

FINANCE
Topjob
Slovenci se ne bi selili v tujino, bi pa delali na daljavo za tuje podjetje
Topjob
MOBILNOST NA TRGU DELA
TopjobLana Dakić Slovenci se ne bi selili v tujino, bi pa delali na daljavo za tuje podjetje 1

Zgolj šest odstotkov vprašanih Slovencev bi delalo v tujini, predvsem zaradi boljše plače, konkretne ponudbe za delo in boljših pogojev dela.

FINANCE
Avto
Ob širitvi Kitajcev v Evropi Volkswagen napovedal ofenzivo na kitajskem trgu
Avto
AvtoJure Šujica Ob širitvi Kitajcev v Evropi Volkswagen napovedal ofenzivo na kitajskem trgu

Med drugim naj bi stroške proizvodnje novih vozil znižali za 40 odstotkov, tržni delež pa kljub vse večji domači konkurenci obdržali pri 15 odstotkih. Uvajajo novo blagovno znamko, namenjeno mladim.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Kako hiter internet ima Slovenija v primerjavi z drugimi
Finance
digitalna preobrazba
Albina Kenda Kako hiter internet ima Slovenija v primerjavi z drugimi 2

Potem ko je bil v EU, ki ima digitalno preobrazbo družbe in gospodarstva visoko na agendi, dolgo časa poudarek na zagotavljanju dostopa do interneta, se zdaj pozornost še bolj usmerja v hitrost povezav. Pogledali smo, kako se Slovenija primerja z drugimi.

FINANCE
Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine?
Finance
POKOJNINSKA REFORMA
Tanja Smrekar Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine? 8

Kje so nevarnosti, da bi bile pokojnine za tiste, ki plačujejo največ, lahko še bolj omejene oziroma nižje kot po zdajšnjem sistemu?

FINANCE
Okolje & energija
TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube
Okolje & energija
ENERGETIKA
Okolje & energijaPetra Sovdat TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube 3

Lastna proizvodna cena elektrike iz šoštanjske termoelektrarne je po neuradnih podatkih trenutno približno dvakratnik tržne.

FINANCE
Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala?
Finance
Špela Mikuš Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala? 2

Na koncu gre pri obeh taktikah omejevanja tehnoloških velikanov za svoj lastni interes, za interes "lokalnih" podjetij.