Avto

Chevroletovo slovo je lahko kruto do kupcev in trgovcev

General Motors z decembrom leta 2015 umika znamko Chevrolet z evropskega trga, krepil bo znamko Opel, ponovno uvajal Cadillac in zadržal športno corvette

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

05.12.2013 22:30
Čas branja: 2 min

»Ko proizvajalec zapusti trg, so vselej oškodovani kupci in trgovci. Tako je bilo pri Roverju, tako je lahko tudi pri Chevroletu,« pravi Igor Golob iz Chevroletovega trgovca Avto Aktiva.

chevrolet-cruze-mm.1386273453.jpg.o.600px.jpg
Chevrolet je na našem trgu najbolje prodajal model cruze. Ta je jemal kupce tudi Oplovi astri, kar je eden od razlogov za umik te znamke iz Evrope.

Ameriški General Motors (GM) se je včeraj ponoči odločil, da konec leta 2015 z evropskega trga umakne znamko Chevrolet. V GM trdijo, da so s Chevroletom v Evropi dosegli le enoodstotni tržni delež v prodaji (v Sloveniji je znamka letos dosegla dvoodstotni delež), z njenim umikom pa se bodo lahko bolj posvetili znamki Opel in lažje prišli do pozitivnih številk - GM v Evropi že zadnjih 11 let posluje z izgubo. Znamka Chevrolet bo ostala na trgih nekdanje Sovjetske zveze, kjer dosega boljše rezultate. »Njen odhod pa ni povezan s partnerstvom GM in francoskim PSA,« je za Autonews povedal podpredsednik GM Steve Girsky. Kaj pa umik iz Evrope pomeni za naše trgovce in kaj za kupce?

Umik znamke je udarec za trgovce in kupce

Igor Golob, ki je v času, ko je ugasnila znamka Rover, vodil slovenskega distributerja BMW in Roverja Tehnounion Avto, zdaj pa dela pri trgovcu Chevroleta Avto Aktivu pravi, da nič dobrega. »Umik ali bankrot proizvajalca s trga je krut za trgovce in za kupce. Ko je sredi prejšnjega desetletja ugasnila znamka Rover v lasti BMW, so trgovci ostali sami z naložbami v salone, cene novih avtov so se čez noč znižale tudi za 50 odstotkov, upadla je tudi vrednost rabljenih roverjev. »Pri BMW so nam takrat rekli le: 'Zapeljali smo na prehitevalni pas, na Rover pa pozabite,'« je komentiral Golob, ki podobno zgodbo pričakuje tudi pri Chevroletu.

Vlaganja v znamko se ne vrnejo nikoli več

Avto Aktiv je znamka Chevrolet neposredno stala 70 tisoč evrov, dodaten denar pa so zapravili za oglaševanje, šolanje ljudi in zaposlovanje. Koliko, nam včeraj ni vedel povedati, saj je za novico izvedel sočasno kot mi. Golob je sicer opažal, da znamka na našem trgu počasi veni. »Prodaja je letos upadla za 31 odstotkov, na dobrih tisoč vozil v prvih 11 mesecih, še lani pa je bil načrt prodaje za Slovenijo 2.500 vozil,« pojasnjuje Golob, ki je ob umiku znamke s trga vseeno zaskrbljen. »Veliko težavo bodo imeli trgovci, ki so izpolnjevali načrte distributerja.« Ti so predvidevali zalogo v 20-odstotnem deležu letne prodaje, pri nas bi to pomenilo 40 vozil. Če vsakemu od teh avtov cena zaradi odhoda znamke s trga upade za tisoč evrov, glede na skromne zaslužke to pomeni, da bodo z njimi naredili veliko izgubo,« se boji Golob. Prepričan je, da je odhod znamke slab tudi za lastnike chevroletov, saj se bo poslabšala oskrba z rezervnimi deli (to bo Chevrolet sicer zagotavljal do leta 2025), vrednosti avtov bodo upadle.

Chevrolet se bo sestal s trgovci, iskal bo rešitve

Chevrolet bo umik z evropskega trga stal med 500 in 750 milijoni evrov, je za Autonews povedal Steve Girsky. Ali je v ta znesek všteta tudi pomoč trgovcev, ki so vložili v salone, servise in zaposlene pri programu Chevrolet, pa nam včeraj ni uspelo izvedeti.

Zoltan Kaszaz iz oddelka za stike z javnostmi Chevroleta pa nam je povedal, da se bo vodstvo sestalo s slovenskimi trgovci in bo poskušalo omiliti posledice umika znamke s trga. Do konca leta 2015 jih bo še oskrbovalo z novimi avtomobili, še deset let potem pa z rezervnimi deli.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Namesto da bi vzel lizing za avtomobil, sem raje vložil v zeleno obveznico

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

Preberite tudi:

17.12.2013
05.01.2014
FINANCE
Novice
Tukaj so odgovori, kako postati poslovno učinkovita kmetija
FINANCE
Sijajno leto za Bitenca in druge zasebnike v zdravstvu
Finance
POSLOVNI REZULTATI
Andreja Rednak Sijajno leto za Bitenca in druge zasebnike v zdravstvu

Kirurgija Bitenc je lani prihodke povečala za tretjino, na 10 milijonov evrov, dobiček pa za 41 odstotkov. Kako pa drugi?

FINANCE
Manager
David Pivk, tržnik: O napetosti med blagovno znamko in pospeševanjem prodaje
Manager
Intervju
ManagerGorazd Suhadolnik David Pivk, tržnik: O napetosti med blagovno znamko in pospeševanjem prodaje

Kako poskrbeti, da bo trženje ustvarjalo vrednost in rast podjetja? David Pivk, tržnik z dolgoletnimi izkušnjami v globalnih podjetjih, ima odgovore.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Manager
Faze razvoja zagonskega podjetja: RAZVOJ
Manager
Žan Menart
ManagerŽan Menart Faze razvoja zagonskega podjetja: RAZVOJ

Dejstvo je, da se s prihodom zunanjega kapitala konča »romantična«, garažna faza startupa.

FINANCE
Manager
Drugačni obrazi startupov
Manager
Jure Mikuž
ManagerJure Mikuž Drugačni obrazi startupov

Vse pogosteje se omenjajo obrambne tehnologije kot panoga, kamor naj bi se začela stekati večja količina finančnih sredstev tudi v Evropi.

FINANCE
Manager
Pet držav, kjer bi odprl naslednje podjetje
Manager
Aljoša Domijan
ManagerAljoša Domijan Pet držav, kjer bi odprl naslednje podjetje

Zadnji dve leti dobim le še prijazne odgovore, da bodo kot nomadi namesto v Sloveniji raje začeli na Hrvaškem ali kje drugje.

FINANCE
Avto
Čehinja blesti, a ne more uiti senci nemške roke
Avto
AVTOPORTRET
AvtoMiloš Milač Čehinja blesti, a ne more uiti senci nemške roke

Kodiaq druge generacije je velik, zelo uporaben in tudi cenovno razumen velik SUV.