Avto

Pravi GTI je lahko samo eden

"Pogosto kopiran, nikoli dosežen" se glasi reklamni slogan za novi Volkswagen GTI. Da ne gre zgolj za marketinški trik ali spanje na lovorikah nam stroj dokaže tudi v praksi - še posebej s paketom Performance

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

29.10.2013 10:57
Čas branja: 4 min

Skoraj štiri desetletja so minila, kar je nemški Volkswagen predstavil legendarnega golfa, ki je hkrati pomenil nekakšno odrešitev tega podjetja in pobeg iz rdečih številk. Že dve leti pozneje je takrat všečna, varčna in uporabna kombilimuzina dobila športno različico GTI. Slednjo je poganjal 1,6-litrski štirivaljnik, ki je s svojimi 81 kW (110 KM) le 800 kilogramov težko vozilo do stotice pognal v 9,2 sekunde in dosegel 183 km/h.

vw golf gti 1

Golf GTI je bil tako uspešen, da velja za utemeljitelja celotnega avtomobilskega razreda - vročih kombilimuzin (hot hatch), pozitivne komentarje, vtise ter pohvale pa je prejemal skozi šest generacij. Letos je na ceste zapeljala že sedma generacija golfa GTI, ki ima le eno nalogo: pokazati konkurenci, da so zgolj kopije.

IMG_5141

VW pri GTI ponuja dodaten sladkorček

Na krajši preizkus za prvi vtis smo dobili močnejšo različico. Da, golf GTI je namreč na voljo z "osnovnim" paketom s 162 kW (220 KM), ki ponuja 350 Nm navora (70 Nm več kot prej) med 1500 do 4400 vrtljaji v minuto ter elektronsko voden diferencial XDS+. Po želji si lahko kupec za dodatnih 1.150 evrov omisli različico Performance.

Ta avto okrepi za sedem kW (10 KM), del paketa so tudi zmogljivejše zavore s premerom koluta 340 mm (običajni GTI 312 mm), ob tem pa golf GTI prvič v zgodovini obogati še poseben posladek - elektronsko krmiljena mehanska zapora diferenciala! Ta preprečuje preveliko zdrsavanje notranjega in razbremenjenega kolesa v ovinku, navor usmeri k zunanjem kolesu in avto se kot po tračnicah pelje po začrtani krivulji. Tudi zaradi tega je doplačilo vredno vsega svojega denarja, zadnje "stiskače" pa bo zagotovo prepričalo nekaj zelo hitro odpeljanih ovinkov.

IMG_5124



Tehnični podatki



Moč motorja: 169 kW (230 KM) @ 4700 vrt/min



Pospešek (0-100 km/h): 6,4 s



Največja hitrost: 249 km/h



Poraba goriva (kombinirana): 8,1 l/100 km



Emisije CO2: 149 g/km



Največji navor: 350 Nm @ 1500-4600 vrt/min



Testna poraba: 12,3 l/100 km



Cena osnovnega modela: 29.979 evrov



Cena testnega modela: 36.667 evrov

Zapora diferenciala - prava stvar

Mehanska zapora diferenciala ob pospeševanju še kako pomaga ohraniti zastavljeno linijo, tako lahko brezskrbno dodajamo plin, ob tem deluje zelo zvezno in vse skupaj mine brez običajnega trganja volana iz rok. Z nekaj besedami: GTI se ceste dejansko drži kot klop in ko so možgani, roke in noge že zdavnaj pripravljeni na popravke in krotenje drsečega prednjega dela vozila, ta kljub visoki hitrosti še kar vztraja v začrtani smeri.

K temu pripomore tudi učinkovita elektronika, na mokri ali spolzki cesti in z izklopljeno elektroniko pa mu fizika vseeno pokaže svoje zakonitosti - previdnost takrat kljub odličnosti ni odveč. Delovanje zapore diferenciala je pokazalo, da ta odlično prenaša mogočne "konje" na cesto, občutek pri bolj hitro odpeljanih zaprtih ovinkih je bil boljši, kot denimo v več deset "konjev" zmogljivejših Fordu focusu ST in Oplu astri OPC - slednja imata mogoče že prebrutalno konjenico za prednji kolesni par, saj znata v ovinkih prek prednjih koles - kljub mogočni tehnologiji - riniti iz ovinka.

Pri elektronski zapori prednjega diferenciala se z zaviranjem notranjega kolesa več navora prenaša na zunanje kolo, kar delno omili podkrmarjenje, odpraviti pa ga ne more. Veliko bolj učinkovita je mehanska zapora diferenciala, ki jo imajo dirkalni avtomobili, vendar je ta neudobna in neprimerna za cestne avtomobile, vozniku namreč puli volanski obroč iz rok.

Elektronsko nadzorovana mehanska zapora diferenciala z lamelno sklopko ponuja kompromisno rešitev. Sklopka navor med obe kolesi usmerja brezstopenjsko (od 0 do 100 odstotkov) in je del drugih voznih pomagal, kot so ESC, EDS in XDS+. S tem je izničen negativni vpliv na volanski mehanizem, izboljšano sta udobje ter natančnost volanskega mehanizma. VW je prvi, ki takšno rešitev ponuja za prednji pogon.

IMG_5061

Znotraj odličen in nostalgičen

Biserno beli golf GTI je navzven sicer nekoliko zadržan, a pozorno oko bo hitro opazilo zajetne reže ob robu prednjega odbijača, ki se stekajo v meglenke, prednji del črne maske pa krasi rdeča obroba. Ta je GTI-jev zaščitni znak že od začetka, dodajmo da dizelsko športno različico GTD krasi srebrna črta, različice Bluemotion pa modra. Rdeče obarvane so tudi zavorne čeljusti, ki jih ob tem krasi logotip GTI, zadaj se bohotita okrogli izpušni cevi. Navduši tudi notranjost, materiali so kakovostni, armaturna plošča pa pregledna in enostavna za uporabo.

Voznik zaradi izdatnih nastavitev volana in sedeža brez težav najde idealen položaj za volanom, sedeži so športno školjkasti in z dovolj bočnega oprijema, pridih nostalgije pa nosi(ta) oblazinjenje na sedežih s karo vzorcem (ter oblika prestavne ročice v primeru ročnega menjalnika). Podvozje je ob tem za centimeter in pol nižje k tlom kot pri običajnem golfu, avtomobil pa se ponaša tudi z izvstno zvočno kuliso prisilno polnjenega 2,0-litrskega motorja, ob kateri hipoma ugasnete radio.

golf gti notranjost1

DSG bi bil lahko bolj popustljiv

Okoli 1.400 kg težak testni primerek je bil opremljen s šeststopenjskim dvosklopčnim menjalnikom DSG, ki je ob tem vezan na sistem izbire različnih načinov delovanja. Štirje so že prednastavljeni (običajen, športni, komforten in ekonomični), enega pa si lahko prikrojite po svojih željah. V tem primeru je vašim željam prepuščeno delovanje menjalnika, delovanja zapore diferenciala, volanskega mehanizma, podvozja,..., vse skupaj pa se vidno odraža na delovanju samega avtomobila med vožnjo. Ekonomični način tako pomeni slabšo odzivnost motorja, z gorivom pa varčujemo tudi s funkcijo "jadranja" (coasting) - poraba golfa GTI zna biti v takem primeru še kako nešportna ter se giblje nekaj nad sedmimi litri na sto prevoženih kilometrov. Bolj verjetno je sicer, da bo občutno višja, neredko se namreč giblje pri okoli 12-13 litrih. Med športno vožnjo vas ob tem lahko zmoti, da menjalnik samodejno pretakne, če on to želi, tudi sistem ESP ni povsem izklopljiv.

golf gti motor1

Togo in trdo podvozje se ne razume s slovenskimi cestami

Omenili smo nastavitev podvozja, golf GTI je namreč za dobrih tisoč evrov doplačila lahko opremljen s sistemom DCC - gre za prilagodljivo delovanje blažilnikov. V udobnem načinu avto sicer zadovoljivo požira cestne neravnine in grbine, vendar je vseeno še kako čutiti nekoliko tršo splošno nastavitev podvozja. To pripomore k boljšemu nadzoru vozila v ovinkih in manj nagibanja karoserije, a udobje pač trpi. V običajnem načinu sistem samodejno prilagaja delovanje, v športnem načinu pa zna avto prav grdo poskakovati čez "odlične" slovenske ceste. Človek tako nehote dobi občutek, da bo vse skupaj razpadlo. Na kakšna draga platišča in nizkopresečne gume je tako morda najbolje pozabiti, saj vas zna sicer hitro zaboleti glava. Oziroma žep.

IMG_5059

Originali nikoli niso bili poceni

Testni golf GTI je bil namreč opremljen z 18-palčnimi platišči Austin, ob tem in že prej naštetem je imel še kup druge opreme (pogrešali smo tempomat!). Denimo električno pomično panoramsko strešno okno, zatemnjene zadnje šipe, biksenonske žaromete z LED dnevnimi lučmi, navigacijo,...vse skupaj pa je ceno vozila dvignilo za dobrih 6.500 evrov na skoraj 37 tisočakov. Veliko? Preveč? Omenimo, da do stotice pospeši v 6,4 sekunde, najvišja hitrost znaša 248 km/h, med ovinki pa je zares zares...zares hiter. Pač pravi GTI.

IMG_5145

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

Preberite tudi:

22.12.2013
FINANCE
Vlagatelj Maks
Predlogi za dividende, v zelenem pa le delnica Krke
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Predlogi za dividende, v zelenem pa le delnica Krke
FINANCE
Kako sem ugotovila, da mi ne dela daljinsko odčitavanje elektrike
Finance
ELEKTRIKA
Tanja Smrekar Kako sem ugotovila, da mi ne dela daljinsko odčitavanje elektrike 1

Kaos pred novim načinom obračunavanja elektrike: medtem ko na agenciji za energijo ne vidijo težav pri zaračunavanju elektrike po novem, elektrodistribucija opozarja, da je pri odčitavanju vse več motenj, ki jih ne morejo odpravljati sproti.

FINANCE
TOP Gradbeništvo
Ko se upokoji vodja gradnje
TOP Gradbeništvo
Maša Arko, Maja Koršič Potočnik
TOP GradbeništvoMaša Arko Ko se upokoji vodja gradnje

Kako naprej, ko velik gradbeni projekt trči ob javnonaročniški formalizem zaradi upokojitve odgovorne osebe, na trgu pa ni alternative?

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Kako ravnati ob kibernetskih incidentih? Razlagamo v šestih korakih
FINANCE
Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov
Finance
PREMAJHNA KONKURENCA IN VELIKI STROŠKI
Petra Sovdat Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov 2

Do konca obratovalnega časa odlagališča je predviden strošek skoraj 300 milijonov evrov, pravi agencija za radioaktivne odpadke.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)