Avto

Enostavnost ima svoje prednosti

Prenovljeni Mitsubishi ASX je predvsem enostaven križanec. Na prvi pogled zadržan, preprost in nevpadljiv, v notranjosti racionalen, a če mu daš priložnost, zna pokazati svoje odlike

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

08.10.2013 11:18
Čas branja: 5 min

IMG_0481

Zagotovo ga poznate iz vsakdanjega življenja. Morda je vaš znanec, sodelavec ali sorodnik. Povečini je miren, tih, nevpadljiv, praktično neopazen in rad se drži ob strani. Brez slabe vesti bi ga ožigosali za malce dolgočasnega, ob vsem skupaj pa se pogosto oblači v siva ali rjava oblačila. Naloženo delo in naloge ob tem opravi več kot korektno, zadane cilje vedno doseže, nobenemu se nikoli ne zameri, ljudje pa ga praviloma opišejo kot skromnega, zanesljivega in zaupanja vrednega.

IMG_0482

Če kdaj nanese kakšna drugačna priložnost, ko se pojavi na kakšnem srečanju, pikniku, zabavi ali prireditvi, da z njim lahko preživimo malce več časa in ga nekoliko bolje spoznamo, potem zna pokazati tudi povsem drugačen obraz. Izkaže se, da je lahko zelo zanimiv in prijeten, celo zabaven, pod sivimi oblačili pa se mu pretaka tudi nekaj pustolovskega značaja.

In prav takšen tič je Mitsubishijev prenovljeni ASX, križanec med mehkim terencem in osebnim avtomobilom, ki smo ga preizkusili s šibkejšim 1.8 DI-D motorjem s 85 kW (116 KM), zgolj prednjim pogonom, drugo stopnjo opreme Invite ter zapovrh odetega v brezoblično temnosivo barvo.

asx3

Prvi stik z nekoliko oglatim in terencu podobnim ASX, ki je prvič na ceste zapeljal leta 2010, letos pa so ga nekoliko prenovili, je bil tako kar malce mlačen. Približno 4,3 metra dolg kompaktni križanec si 70 odstotkov delov deli z večjim outlanderjem (ponekod ga celo imenujejo outlander sport), imata tudi enako medosno razdaljo (267 cm) in je v tesnem sorodstvu s Citroenovim C4 aircrossom in Peugeotom 4008, na prvi pogled pa - za razliko od omenjenih - morda ne deluje kaj prida razburljivo. Kako da ne, bo kdo rekel, saj prenovljeni nos pri ASX poleg novih žarometov razkriva širšo in s kromom obdano šestkotno prednjo masko, skupaj z novim odbijačem pa deluje precej agresivno in spominja na lancerja Evo, pravo reli pošast. Tudi sicer so oblikovalci navdih zanj iskali pri outlanderju, lancerju in coltu, torej v novem hišnem oblikovalskem slogu po vzoru vojaških lovcev, s katerimi imajo veliko izkušenj - Mitsubishijeva letala Zero A6M so bila v drugi svetovni vojni strah in trepet Pacifika.

IMG_0486

Na prvi pogled lahko deluje zadržano

IMG_0462

Drži, a kljub temu je testni ASX na zunaj delovalskorajda neopazno, kljub 16-palčnim litim platiščem, dodatno kromiranimi obrobami spredaj, kljukam v barvi karoserije in kromiranemu nastavku izpušne cevi - k takšnemu vtisu pa je deloma pripomogla njegova barva. Danes ga tudi skorajda ni avta v tem razredu, kjer se spredaj vsaj za doplačilo ne bi bohotile LED diode. Sinje modri ali bordo rdeči sicer izpade precej bolje, vsekakor se je pred nakupom vredno poglobiti v razpoložljivo barvno paleto. Dokaj pust je japonski križanec v vsakem primeru zadaj, oranžno obarvane plastike pri smernikih smo se pač že skoraj odvadili. Mitsubishi ASX kot celota deluje nevpadljivo in zadržano, a ob tem tudi funkcionalno. Precej široke plastične obrobe na prednjem in zadnjem odbijaču ter ob strani čuvajo pločevino in v barvo karoserije odete odbijače pred praskami, ASX se tako lahkega srca spopade tudi s slabšimi cestami in brezpotji. Od tal je oddaljen 17 centimetrov, kar je povsem dovolj za dostop do vikenda, priljubljene plaže ali planinske koče.

Preprosta in funkcionalna notranjost

Vstop v potniško kabino je razkril, da so oblikovalci tudi tukaj vse podredili funkcionalnosti, kup elektronskih dodatkov, lučk in barv pa vzeli za nebodigatreba. Za notranjost in opremo Invite mirno lahko zatrdimo, da je špartanska oziroma povprečna, saj poleg osnovnega potovalnega računalnika (dosegljiv je prek posebnega gumba in ne prek obvolanske ročice!), tempomata, radia (ozvočenje je več kot solidno) in preprostih gumbov za uravnavanje samodejne klimatske naprave ter prezračevanja (brez zaslona za prikaz delovanja) ne ponuja kaj dosti.

IMG_0473

Ciljna publika bo našla, kar potrebuje

mitsubishi asx

A to ima tudi svoje prednosti. Sodobni avtomobili so večinoma preplavljeni z najrazličnejšimi elektronskimi pomagali in zabavnimi pripomočki, ki lahko zahtevajo precej privajanja, odvračajo pozornost od vožnje in ceste, ali pa preprosto spravljajo ob živce posamezno kategorijo voznikov. Asketska notranjost tako lahko deluje celo razbremenilno, med kupci novega ASX naj bi bilo sicer največ voznikov starih nad 40 let, od tega dve tretjini moških in takšni znajo ceniti preprostost. Multifunkcijski volanski obroč in prestavna ročica sta bila ob tem odeta v usnje, predal pred sovoznikom je bil hlajen, sredinska konzola pa je ponujala nastavljivo oporo za roke - ergonomiji sicer ni bilo moč kaj dosti očitati.

Višje sedenje, dobra preglednost, občutek varnosti

Na preprostost avta kaže tudi črna notranjost, vendar pa tkanina na sedežih in plastiki delujeta precej kvalitetno, kar šteje. Ob tem ima avto tudi tipalo za dež, parkirne senzorje zadaj in zna sam prižgati luči, ko je dovolj temno, ogledala so električno pomična in ogrevana. Merilniki so preprosti, med njimi pa je barvni zaslon potovalnega računalnika.

Prostora za potnike je v avtu dovolj, višji vozniki bi se morda lahko pritožili nad prekratkim pomikom sedeža, precej udobno pa se sedi zadaj. Klop je ob tem deljiva po tretjini, ima dva naklona in naslon za roko vmes, prtljažnik pa ponuja uporabnih 442 litrov prostornine - vštetih je tudi 26 litrov pod njegovim pokrovom. ASX v višino meri 162,5 cm, tako omogoča nekoliko višje sedenje od običajnih vozil, kar znajo še posebej ceniti starejši. Višje sedenje pozitivno vpliva tudi na preglednost pred in okoli vozila, ob tem pa se pri vozniku in potnikih poveča tudi občutek varnosti, kar je poudarila ena izmed sodelavk.

IMG_0506

Pogon je dober, a velja razmisliti o štirikolesnem

IMG_0517

Čeprav ASX na zunaj deluje športno terensko, smo se z njim vozili povsem avtomobilsko. K temu je pripomogel pogon le na prednji kolesni par, za kar se praviloma odloča glavnina kupcev. Za vsakdanjo uporabo je pogon povsem zgleden, če pa živite ali se vozite po predelih, kjer je več dežja ali snega, potem le razmislite o štirikolesnem. To v Sloveniji za seboj potegne tudi močnejšo motorno izpeljanko, ki zmore 110 kW (150 KM), na drugih trgih je ta na voljo tudi le z dvokolesnim pogonom. Testni ASX je sicer s popustom stal 20.860 evrov, enako opremljena različica z močnejšim motorjem in pogonom na vsa štiri kolesa pa stane 23.410 evrov. Na voljo je tudi različica z avtomatskim menjalnikom, le spredaj gnani pa so tudi ASX z 1,6-litrskim bencinskim motorjem in 86 kW (117 KM). Vstopni model s popustom stane 15.270 evrov.

Šibkejši motor je racionalna izbira

IMG_0448

Podvozje okoli tono in pol težkega vozila je sicer bolj trdo naravnano, a kljub temu ni pretrdo. Karoserija v ovinkih se minimalno nagiba, tudi med bolj dinamično vožnjo po ovinkastih cestah nismo imeli slabih občutkov. Motor je dovolj poskočen za vsak dan, za lagodno vožnjo in lenarjenje z menjalnikom poskrbi 300 Nm navora pri 2.000 vrtljajih, do stotice pospeši v 10,2 sekunde, končna hitrost pa na papirju znaša 188 km/h. Občasno se sicer čuti "turbo luknja", sicer pa motorju ni kaj dosti očitati, brez težav se zavrti tudi do skoraj 5.000 vrtljajev, kar je celo nekaj nad rdečim poljem. Seveda za to v praksi ni nobene potrebe, motor se odlično počuti med 1.800 in 3.000 vrtljaji. Testna poraba se je sukala okoli 6,1 litra na sto prevoženih kilometrov, med serijsko opremo sicer spada tudi sklop tehnologij z oznako cleartec. Slednje pripomore k nižji porabi goriva, za kar med drugim poskrbi sistem start & stop. Ta deluje zelo dobro, saj se motor zbudi praktično takoj, ko pritisnemo pedal za plin. Hladen motor je bil ob zagonu sicer nekoliko robat, tudi sicer ne sodi med najtišje, vendar hrup v avtu kljub temu ni preglasen.

Mitsubishi ASX je tako pokazal, da prvi vtis oziroma videz lahko vara. Skozi kilometre se je izkazal za zelo hvaležnega sopotnika in partnerja, ki mu pravzaprav težko karkoli očitaš. Čeprav ni nabit s tehnologijo, ponuja tisto, kar človek dejansko potrebuje na svojih popotovanjih. Počasi nam je zlezel pod kožo in smo ga vzljubili, prav škoda pa je, da precej dobro skriva vse svoje pozitivne lastnosti in se marsikdo ustavi pri konkurenci. Poleg "francoskih bratrancev" so tukaj tudi Ford kuga, Hyundai ix35, Kia sportage, Nissan qashqai in VW tiguan.

IMG_0455

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Namesto da bi vzel lizing za avtomobil, sem raje vložil v zeleno obveznico

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine?
Finance
POKOJNINSKA REFORMA
Tanja Smrekar Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine? 2

Kje so nevarnosti, da bi bile pokojnine za tiste, ki plačujejo največ, lahko še bolj omejene oziroma nižje kot po zdajšnjem sistemu?

FINANCE
Okolje & energija
TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube
Okolje & energija
ENERGETIKA
Okolje & energijaPetra Sovdat TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube 1

Lastna proizvodna cena elektrike iz šoštanjske termoelektrarne je po neuradnih podatkih trenutno približno dvakratnik tržne.

FINANCE
Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala?
Finance
Špela Mikuš Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala? 2

Na koncu gre pri obeh taktikah omejevanja tehnoloških velikanov za svoj lastni interes, za interes "lokalnih" podjetij.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Transport in logistika
Bo Avtobusno postajo Ljubljana prevzel Nomago?
Transport in logistika
Potniški promet
Transport in logistikaNataša Koražija Bo Avtobusno postajo Ljubljana prevzel Nomago? 5

Nomago že upravlja 15 avtobusnih postaj v Sloveniji, med vsemi pa je poslovno najzanimivejša prav ljubljanska.

FINANCE
Avto
V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford
Avto
AvtoJure Šujica V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford 2

Ford tourneo courier naj bi pomenil nadomestilo za opuščene enoprostorce, kupce pa naj bi pritegnil z nekoliko bolj terenskim videzom, prostornostjo, predvsem pa ceno, ki se začne pri dobrih 24 tisoč evrih.

FINANCE
Predlog: v NS Triglava ostaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak, na novo prihaja Rok Ponikvar
Finance
SKUPŠČINA
Tanja Smrekar Predlog: v NS Triglava ostaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak, na novo prihaja Rok Ponikvar

Predlagana dividenda je 1,75 evra bruto na delnico

FINANCE
Prevozi
Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN
Prevozi
PrevoziMarko Čopi Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN

Prihodnje leto bo že polovica mestnih avtobusov MAN električnih, leta 2030 pa že 90 odstotkov vseh avtobusov MAN v Evropi.