Če zmoreš sprejeti nekaj kompromisov, te citroën berlingo velikodušno nagradi z ogromno prostora, solidnim udobjem in super ceno pod 14 tisočakov za dobro opremljeno dizelsko različico.
Ko dobiš družino, najprej pomisliš na scenica, C-maxa, tourana, 5008 in druge kompaktne enoprostorce, morda še na kakšnega karavana, forda S-maxa ali renaulta espacea, če proračun dopušča. Vsi našteti so dobri avti, nobeden izmed njih pa tudi v osnovnih različicah ne prinaša tako dobrega razmerja med prostorom in ceno kot berlingo. To Slovenci vedo, zato berlingo zaseda vrh prodajne lestvice. Še posebno v teh časih pa se zdi, da je berlingov koncept še primernejši kot pred leti.
Preprosto zato, ker na 4,38 metra ponuja res veliko prostora za glave, kolena in prtljago potnikov. Pod visoko streho z lahkoto dihaš, predalov za drobnarije ne zmanjka (nameščeni so tudi v tleh), prtljažnik pa lahko pogoltne kar 675 litrov ali pa tri tisoč, če podrete zadnje sedeže. Ob tem je pametno izbrati še 1,6-litrski dizel, ki z 68 kilovati ponuja več živahnosti, kot dajejo slutiti podatki o pospešku (do stotice potrebuje 14,3 sekunde), poraba 6,2 litra pa je še vedno ugodna, čeprav ne tako zelo kot pri podobno velikih klasičnih enoprostorcih.
Dovolj opreme, super cena
Pametno je izbrati tudi opremo tendance, ki ima klimo, štiri zračne blazine in ESP ter morda še kakšen dodatek - priporočamo predalnik med sprednjima sedežema. Takšen berlingo brez dodatkov stane 13.805 evrov, kar je okoli tri tisočake manj kot primerljivo veliki, a manj prostorni scenici, C-maxi in drugi.
Za nekatere resni minusi, za druge ne
In minusi? Berlingo je visok, precej težak, razmeroma mehak in nikakor ne dinamičen. Potniška kabina je manj imenitna, glasnosti je nekaj več kot pri klasičnih osebnih avtih in poraba s hitrostjo raste precej hitro, ker je zaloge moči malo, visok je tudi upor zraka. Če zmorete to sprejeti, lahko sklenete odličen posel.