Avto

Intervju Dieter Zetsche: Američani se odločajo prehitro, Nemci prepočasi

Dieter Zetsche, predsednik uprave Daimlerja, o razlikah med načini vodenja

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

16.09.2007 22:30
Čas branja: 3 min

[A] F77PP_zetsche_dieter_bl.1189952621.jpg
Dieter Zetsche, predsednik Daimlerjeve uprave, se ne boji dviga cen tekočih goriv v Severni Ameriki, pa tudi Toyote, ki vodi na področju hibridnih tehnologij, ne. V ameriškem partnerstvu je pridobil veliko dobrih izkušenj.
Predsednik uprave Daimlerja, ki je še pred kratkim vodil ameriški Chrysler in nemški Mercedes-Benz, je v pogovoru za Finance poudaril, da se ameriški in nemški način vodenja podjetja razlikujeta kot noč in dan, prava pot pa je po njegovem prepričanju nekje vmes.

Po Zetschejevih besedah so ameriški vodilni menedžerji zelo praktični in hitro sprejemajo odločitve, kar pa ni vedno dobro. Nemški pa odločitvam posvetijo veliko razmišljanja in raziskovanja ter za vsak primer predlagajo po 500 rešitev. Najboljša je srednja pot

Zetsche je v šaljivem tonu še poudaril, da gre za dve skrajnosti, najboljša pot pa je nekje vmes. Sam se je kot predsednik ameriškega in nemškega dela družbe veliko naučil od obeh svetov in je zato laže premostil kulturne razlike med ameriškimi in nemškimi kupci ter trgom. Znanje, ki ga je osvojil na ameriškem trgu, pa mu bo v prihodnje pomagalo pri nastopih z Daimlerjevimi znamkami v Ameriki, kjer se zadnji dve leti soočajo s precejšnjim zviševanjem cen naftnih derivatov. Dvig cene goriv Daimlerja ne bo ogrozil

Zvišanje cen tekočih goriv predvsem na ameriškem trgu po Zetschejevih besedah, ki zdaj govori le v imenu Daimlerjevih znamk (Mercedes-Benz, Smart in gospodarska vozila Mercedes-Benz), ne bo vplivalo prav veliko na poslovanje koncerna, Severna Amerika pomeni le petino Daimlerjeve svetovne prodaje, v skrajnih razmerah pa bi dvig cen tekočih goriv lahko povzročil desetodstotni padec prodaje v Ameriki, torej dvoodstotnega v celotni prodaji koncerna Daimler. Ob tem je Zetsche poudaril, da bo zvišanje cen goriv udarilo predvsem cenejše, precej manj pa prestižne znamke avtomobilov, kot je na primer Mercedes-Benz. Daimler ne išče novega zakonca, je pa odprt za partnerstva

Po ločitvi Daimlerja in Chryslerja so se v tisku pojavile številne špekulacije, da Daimler razmišlja o povezavi z drugimi proizvajalci, predvsem z največjim tekmecem BMW. Dieter Zetsche je namigovanja odločno zanikal, ni pa izključil možnosti sodelovanja na nekaterih področjih, denimo pri razvoju motorjev. Daimler tako z BMW in General Motorsom že zdaj sodeluje na področju razvoja hibridne tehnologije. Za sodelovanje z BMW pri razvoju motorjev in drugih delov pa je poudaril, da je možna le, če ne ogrozi ugleda znamke. Toyota nas je prehitela, zdaj bo drugače

Na vprašanje, kako je koncern, ki slovi po tehničnih inovacijah, vodstvo na področju hibridne tehnologije prepustil Toyoti, je Zetsche nekoliko nejevoljno odgovoril, da pred desetletjem v Daimlerju še niso bili povsem prepričani, da bodo hibridi gonilo prihodnosti, kot se je to izkazalo danes. Je pa jasno poudaril, da se Toyotino vodstvo na tem področju hitro zmanjšuje, pravzaprav ga kmalu ne bo več imela, kar je pripisal tehnologijam hibridov, motorjev diesotto (kombinacija zasnov dizelskega in bencinskega motorja) in gorivnih celic, ki jih je Daimler predstavil na frankfurtskem avtomobilskem salonu.

Kdo je Dieter Zetsche: Zetsche je odcepil Chrysler od Daimlerja Dieter Zetsche, predsednik uprave Daimlerja, je še pred kratkim vodil skupno podjetje DaimlerChrysler, ki je nastalo leta 1999. Takrat je njegov predhodnik Jürgen Schrempp napovedal poroko v nebesih med najdobičkonosnejšim ameriškim izdelovalcem avtomobilov Chryslerjem in takrat največjim proizvajalcem prestižnih avtomobilov na svetu Mercedes-Benzom. V tem času so delnice DaimlerChryslerja padle pod vrednost, ki jo je Mercedes-Benz imel, ko je bil še samostojen. Mercedes-Benz je z BMW izgubil boj za prvo mesto med najbolje prodajanimi prestižnimi znamkami, Chrysler pa se je iz dobičkonosne prelevil v "izgubarsko" enoto DaimlerChryslerja in je družbo Mercedes- Benz le še dušil. Po zamenjavi na vrhu koncerna je Dieter Zetsche, novi predsednik uprave DaimlerChryselerja, napravil korak nazaj in pred nekaj meseci Chrysler odcepil od koncerna. Za kupnino dobrih sedem milijard dolarjev, ki jo je nato delno vložil v 20-odstotni delež Chryslerja, je Chrysler prodal finančni družbi Cerberus, ki je za preoblikovanje ameriške znamke že nabrala 60 milijard bančnih posojil. Znamki pa sta, kot pred združitvijo, zavili vsaka v svojo smer. Ločitev je prinesla tudi nekatere spremembe na evropskih tleh, saj je denimo avstrijska Magna izgubila proizvodnjo chryslerja vojagerja in 300C, ki ga bo izdelovala še nekaj let. Nato pa se bosta oba modela znova preselila čez lužo. Na slovenske dobavitelje selitev ni in ne bo vplivala, pravijo naše družbe.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Preberite tudi:

22.09.2007
12.10.2007
15.10.2007
22.05.2015
FINANCE
Avto
Daimler že čuti posledice uvajanja carin
FINANCE
Avto
Daimler ohranja primat med elito
FINANCE
Avto
Slovo brkatega moža, ki je nemško zvezdo popeljal na vrh
Avto
AvtoUroš Božin Slovo brkatega moža, ki je nemško zvezdo popeljal na vrh

Po 13 letih se z vrha Daimlerja poslavlja karizmatični brkati mož Dieter Zetsche. Pripravili smo pregled najzanimivejšega dogajanja v koncernu v času njegovega vodenja.

FINANCE
Avto
Daimler rekordni dobiček deli z zaposlenimi
FINANCE
Avto
Daimler: karizmatični Zetsche se poslavlja od uprave, na vrh Šved Källenius
Avto
AvtoMiloš Milač Daimler: karizmatični Zetsche se poslavlja od uprave, na vrh Šved Källenius

Do zamenjave v vrhu nemške skupine bo prišlo 22. maja prihodnje leto. Takrat bo povelje Daimlerja prevzel 49-letni Šved Ola Källenius, zdaj član uprave Daimlerja, odgovoren za raziskave in razvoj.

FINANCE
Avto
Kako šef Daimlerja delničarje miri pred strahovi kitajskega prevzema
Avto
AvtoMiloš Milač Kako šef Daimlerja delničarje miri pred strahovi kitajskega prevzema

"Ob možnosti sovražnega prevzema imamo seveda pripravljen scenarij, a tega ne komuniciramo, saj bi s tem izgubil polovico učinka," pravi šef Daimlerja Dieter Zetsche