Avto

Ekskluzivni intervju: Rick Wagoner, predsednik uprave General Motorsa

Nori bi bili, če ne bi vlagali na Kitajsko

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

25.04.2007 22:30
Čas branja: 4 min

Rick Wagoner
Rick Wagoner, predsednik uprave General Motorsa: "Če bi imel odvečen denar, bi ga zapravil v Indiji ali drugje v Aziji, saj prinaša precej večje možnosti za rast kot denimo Japonska."

Z Rickom Wagonerjem, predsednikom uprave koncerna General Motors (GM), največjega proizvajalca avtomobilov na svetu zadnjih 76 let in največjega proizvajalca na Kitajskem, smo se pogovarjali predvsem o hitro rastočem kitajskem trgu in tudi o pasteh, ki jih prinaša.

Kaj Kitajska GM pomeni zdaj in kaj bo pomenila v prihodnje?

Vsak dan je pomembnejša, v prvi četrtini leta smo prodali 291 tisoč avtov, kar je precej več kot na našem tretjem največjem trgu. Ima izjemno kombinacijo velikosti in rasti. Za GM bo imela vse večjo vlogo in nori bi bili, če ne bi nadaljevali svojega dela na Kitajskem.

Kakšen je recept za uspeh na Kitajskem?

V ozadju stalne in hitre rasti se skriva hud boj na trgu za kupce. Ključni uspeh pa je naše vodstvo in partner SAIC (Shanghai automotive industri corporation), s katerim smo od prvega dne odlično sodelovali in ustvarili zelo dobre poslovne in osebne odnose. Posel vidijo kot mi, radi zmagujejo, rastejo in ustvarjajo dobiček, pravzaprav sploh nimamo konfliktov. Odlična je bila tudi izmenjava informacij in znanja. Zelo dobro se razumemo tudi s kitajsko vlado, ker smo ji dokazali, da ne želimo le prodajati avtomobilov in ustvarjati dobiček, ampak skupaj razvijati industrijo, ekonomijo in reševati ekološka vprašanja.

Koga se najbolj bojite na trgu, boste lahko dodržali zdajšnji delež?

Kitajski proizvajalci bodo v prihodnje vse bolj rasli na domačem in svetovnem trgu. Tržni deleži se bodo torej v prihodnje še spreminjali, mislim pa, da GM ne bo izgubil svojega položaja. Med tekmece štejem tudi našega partnerja SAIC, moram pa omeniti, da je SAIC tekmoval z nami že, ko smo vstopali v to državo, čeprav je bil v poslu s Volkswagnom. Poleg tega nismo odvisni le od Kitajske, saj dobro pokrivamo tudi druge dele sveta.

Zdi se, da se vaši kitajski partnerji želijo širiti prek državnih meja, vi pa niste navdušeni nad tem.

Vsi bi radi prodajali avtomobile, kjer jih je lahko prodajati in kjer se da doseči veliko rast in dobiček. In to je ta hip Kitajska! Povsem naravno je, da naši partnerji, denimo Wuling, želijo poskusiti tudi na drugih trgih, in mislim, da obstajajo trgi v razvoju, kjer bi bil Wulling s svojimi avtomobili lahko uspešen. Povsem naravno je, da si naši partnerji želijo poskusiti na drugih trgih, tudi mi imamo radi ambiciozne partnerje. Tako potezo pa je seveda treba tehtno premisliti.

Je v Aziji zaradi nižjih cen mogoče doseči visoko dobičkonosnost?

V Ameriki in Evropi je poslovni model trga povsem drugačen kot v Aziji, saj so stroški marž in garancij višji, ker morajo pokrivati višje fiksne stroške. Azijski model pa temelji na cenejših avtomobilih, nižjih fiksnih stroških in nižjih maržah, kar skušamo delno prenesti tudi na zahod. To pa še ne pomeni, da na Kitajskem ne moremo biti dobičkonosni!

Čeprav tesno sodelujete s kitajsko vlado, ta ne spoštuje intelektualne lastnine.

Mislim, da bo težava postopno izginila, saj na Kitajskem kršijo pravice intelektualne lastnine pogosteje kot kjerkoli drugje na svetu. Vlada razume naše težave, hkrati pa ima tudi nacionalne interese. Nismo naivni, toda mislimo, da se nam bo tesno sodelovanje in delitev tehnologij z državnimi podjetji dolgoročno splačalo. Kako se bodo kitajske znamke znašle na drugih trgih? Najbolj logična bi bila širitev na svojih naravnih trgih, na Kitajskem. Kitajski proizvajalci preveč hitijo na največje in najbolj prestižne trge, kot sta Severna Amerika in Evropa. Ta strategija se ni izšla japonskim in korejskim proizvajalcem pred desetletji. Niso bili pripravljeni in so potrebovali desetletja za utrditev položaja. Kitajskim proizvajalcem bi svetoval, naj bodo previdni in naj ne hitijo, saj si z napačnim in prehitrim nastopom na zahtevnih in neodpustljivih trgih lahko dolgotrajno ogrozijo ugled. Zato jim svetujem strpnost.

Fštevilka

Na kateri trg bi vložili denar?

Če bi ga imel, bi ga zapravil v Indiji ali drugje v Aziji, saj prinaša precej večje možnosti za rast kot denimo Japonska. Japonski trg je zelo razvit in tekmovalen, ob tem se krči, in čeprav smo v preteklosti zapravili veliko denarja za prodor nanj, nikoli nismo bili prav uspešni.

Zakaj v Evropi nastopate z dvema manj uspešnima prestižnima znamkama, Saab in Cadillac, in ne eno uspešno?

V prestižnem razredu nastopamo z znamko Saab, ki se na določenih trgih prodaja zelo dobro in z njo nastopamo že desetletja. Saab se bo v prihodnje razvijal z več modeli in še sodobnejšo tehnologijo. Cadilac pa je globalna prestižna znamka General Motorsa, od katere vsaj v Evropi še dolgo ne pričakujemo večjih prodajnih številk. Radi pa bi bili navzoči v tem tržnem razredu in sčasoma bi radi dosegli tudi večjo prodajo.

Zdi se, da je Cadillac v Evropi v slabšem položaju, saj ste distribucijo prepustili družbi Croymans. Zakaj takšna poteza?

Mislim, da se pri Croymansu ne bi strinjali z vami. Sicer pa se nam preprosto ne uspe ukvarjati z vsemi znamkami, še zlasti v času, ko smo v Evropi postavljali znamko Chevrolet. Zato smo znamke Cadillac, Hummer in Corvette prepustili našemu partnerju Croymans, za katerega smo mislili, da bo laže vstopil v prestižni del trga z omenjenimi znamkami.

Opel daje tudi prek 30-odstotne popuste v Evropi, je to prava smer?

Nikakor ne in tega si v Evropi tudi ne želimo, saj na trgu ni dovolj imeti nizke cene, ampak je treba biti bolj izviren pri trženju. Opel ima pravzaprav dokaj visoke cene in se ne ukvarja z enodnevnimi registracijami kot nekateri drugi proizvajalci.

Boj velikanov: General Motors na prvem mestu zadnjih 76 let

Rick Wagoner je predsednik uprave General Motorsa, ki je zadnjih 76 let največji proizvajalec avtomobilov na svetu z lansko prodajo prek devet milijonov avtomobilov. Hkrati je General Motors lani prevzel vodstvo tudi na Kitajskem s prodajo okoli 880 tisoč avtomobilov. V prvem četrtletju letos pa ga je s prvega mesta svetovne prodaje spodrinila japonska Toyota z 90 tisoč prodanimi avtomobili več. General Motors nastopa na vseh svetovnih trgih s prek desetimi blagovnimi znamkami, v Evropi pa je navzoč z znamkami Vauxhall, Opel, Chevrolet, Hummer, Corvette in Cadillac.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

21.01.2009
12.07.2007
02.12.2007
22.05.2015
FINANCE
Avto
General Motors v zaprtje petih tovarn in opustitev do 14 tisoč delovnih mest
Avto
AvtoUroš Božin General Motors v zaprtje petih tovarn in opustitev do 14 tisoč delovnih mest 3

Največji ameriški avtomobilski proizvajalec bo sledil viziji brez prometnih nesreč, izpustov in zastojev.

Prihodnost mobilnosti
Mobilnost 2030 – pametni, povezani in elektrificirani do obisti
Prihodnost mobilnostiMiloš Milač Mobilnost 2030 – pametni, povezani in elektrificirani do obisti

Kar se je še pred desetletjem zdelo futuristično, je danes realnost. Pogoni, ki naj bi bili takrat v močnem primežu naftne industrije, cvetijo kot rože po dežju. In kaj bo jutri, kaj pa leta 2030? Pripravite se na sanje, ki si jih danes ne upate niti sanjati!

FINANCE
Avto
General Motors je številnim dvignil pritisk
FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Avtomobilska industrija se obrača na glavo
Avto
AvtoJurij Šimac Avtomobilska industrija se obrača na glavo 1

Po napovedi prestrukturiranja General Motorsa: Zakaj gredo proizvajalci avtomobilov v smer, ki zanje najverjetneje pomeni manj in ne več prodanih avtomobilov?

FINANCE
Članki
Pri Kitajski in Rusiji se naučite nov izraz: sharp power
Finance
FinanceSimona Toplak Pri Kitajski in Rusiji se naučite nov izraz: sharp power 4

Z veliko denarja, ki ga prinašajo Kitajci, spomin na pokol na Trgu nebeškega miru bledi. Kitajci mirno plačujejo visokim politikom, da zagovarjajo kitajske ozemeljske, varnostne in gospodarske interese.

FINANCE
Manager
(intervju) Kitajska in Slovenija sta gospodarsko komplementarni
Manager
ManagerLojze Javornik (intervju) Kitajska in Slovenija sta gospodarsko komplementarni 1

Kako vidi slovensko-kitajske naložbe gospodarski svetovalec na kitajskem veleposlaništvu Yuan Kehua.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)